رئيس فراکسيون اقليت مجلس: آمارهاي دولتي گردشگري واقعي نيست

محمد رضا تابش، نماينده مردم اردکان و رئيس فراکسيون اقليت در مجلس شوراي اسلامي معتقد است آمارهايي که از سوي متوليان دولتي درباره وضعيت گردشگري اعلام مي شود واقعيت نداشته و با وضعيت فعلي گردشگري در کشور فاصله بسياري دارد.

محمدرضا تابش

خبرگزاري ميراث فرهنگي ـ گروه مجلس - محمد رضا تابش، نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: آمارهايي که از سوي متوليان دولتي گردشگري اعلام مي شود واقعيت ندارد و با وضعيت واقعي گردشگري کشور فاصله بسياري دارد.

رييس فراکسيون اقليت در گفت و گو با خبرگزاري CHN درباره وضعيت فعلي صنعت گردشگري در کشور گفت: من در زمينه گردشگري و اوضاع توريسم در ايران تحقيقات زيادي انجام داده ام. متاسفانه بايد بگويم نتيجه اين تحقيقات با آنچه از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به عنوان «آمار گردشگري» ارائه مي شود و معمولاً نشان دهنده پيشرفت در اين زمينه است، بسيار فرق دارد.

تابش که چندي پيش در پانزدهمين مجمع عمومي بين المجالس آسيا و اقيانوسيه در مالزي با عنوان توسعه و محيط زيست (تغييرات آب و هوايي - گردشگري) شرکت و در سخنراني اش از پيشرفت صنعت گردشگري در ايران دفاع کرده بود، با اشاره به اين مجمع،گفت: اگرچه با توجه به تعهد ملي در مجمع عمومي بين المجالس آسيا و اقيانوسيه با استناد به آماري که معاونت حقوقي رياست و ميراث فرهنگي داده بود، از موضوع گردشگري در ايران دفاع کردم و آن آمارها را مطرح کردم، اما اصل موضوع به گونه اي ديگر است. بايد با اطمينان تاکيد مي کنم آمارهايي که از سوي دولت و سازمان ميراث فرهنگي ارائه مي شود، واقعيت ندارد.

وي با تاکيد بر اين که «بدون شک آنچه در عرصه ورود گردشگر به کشور در جريان است با آمار هاي سازمان هاي دولتي متولي اين امر فاصله بسياري دارد»، گفت: پيشنهاد من به مسئولان ميراث فرهنگي اين است که انديشه بيشتري در اين حوزه داشته باشند و در بيان آمارهاي حوزه گردشگري صداقت و امانت داري را مراعات کنند. بهتر است مسئولان بيشتر به مسئوليت هاي اساسي براي فراهم کردن امکانات لازم براي جذب گردشگر بپردازند.

نماينده مردم اردکان گفت: فضاي سياسي کشور بايد به گونه اي باشد بايد که توريسم به ايران بيايد. بعد از اين است که بايد آمار واقعي در اين باره اعلام شود، چون اعلام آمارهاي غير واقعي نه تنها دردي را از صنعت گردشگري دوا نمي کند، بلکه بر مشکلات اين حوزه مي افزايد.

البته بايد به اين نکته اشاره کرد که بسياري از آمارهايي که دربراه گردشگري اعلام مي شود، مربوط به توريست هاي زيارتي است که بيشتر از کشورهاي عراق و افغانستان و پاکستان به ايران مي آيند و اين دسته از گردشگران خيلي براي اقتصاد گردشگري سود آوري و کارساز

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا